Followers

Friday, June 18, 2010

Nota untuk diri: Kalau bukan aku... siapa lagi?



Kalau bukan aku..
Yang berusaha mempertahan akidah dalam diriku serta ummat,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang bersungguh-sungguh dalam melaksanakan ketaatan kepadaNya
serta meninggal segala laranganNya,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang berakhlak seperti akhlak mulia Rasulullah SAW,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang mempertahankan warisan peninggalan nabi SAW dan sunnahnya,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang mendirikan mahligai yang diredai Allah dalam rumahtanggaku
Seperti keluarga Muhammad bin Abdullah,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang mengorbankan diriku untuk memperbaiki ummat yang kian rosak,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang berusaha mempertahankan maruah ummat dan agama ini,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang berjuang mendaulatkan syariat Islam berlandaskan Al-Quran dan Sunnah,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Bermati-matian menentang musuh Allah dengan segenap upaya yang aku ada,
Siapa lagi?

Kalau bukan aku..
Yang berusaha kembali menegakkan khalifahtullah yang kian lama jatuh,
Siapa lagi?

Kalau bukan sekarang aku mulakan..
Bila lagi?
Ayuh bangkit wahai diri yang telah lama lena
Dalam buaian nafsu duniawi dan syaitan yang menggoda
Segala-galanya bermula dari dirimu

Tidakkah kamu mendengar firmannya
“sesungguhnya Allah SWT tiadak akan mengubah sesuatu kaum,
Sehingga kaum itu mengubah diri mereka sendiri.”
(Surah ar-Ra’d:11)

sumber FB

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...