Followers

There was an error in this gadget

Saturday, April 2, 2011

Jangan bertudung tertapi Terlanjang


MEREKA WANITA MELAYU BERAGAMA ISLAM.....TETAPI PAKAIAN MEREKA MENYEKSAKAN MATA...

Blog ini diwujudkan sebagai kempen untuk membetulkan tanggapan dan idea anak-anak gadis, makcik-makcik, para suami dan para ayah di Malaysia mengenai konsep aurat wanita Islam yang sebenar-benarnya. Diharapkan supaya teguran dan gambar -gambar contoh di sini dapat dijadikan pengajaran dan sempadan agar wanita-wanita Islam kita menjauhkan diri diri memakai pakaian-pakaian yang melanggar adab wanita Islam terutama sekali jarang, ketat dan sendat. Diharapkan blog ini mampu membawa perubahan walaupun sedikit. Amin.

**Gambar-gambar yang dipaparkan di blog ini di-search secara rambang di blog-blog dan laman web untuk dijadikan contoh memperkukuhkan mesej blog ini dan juga sebagai sempadan bagi wanita-wanita Islam yang lain, bukan bertujuan fitnah dan sebagainya.

WANITA ISLAM, TOLONG BERHENTI TEMPAH BAJU KURUNG JARANG !

Wanita Islam, Tolong Berhenti Tempah Baju Kurung Jarang !

PAKAI BAJU KURUNG WAJIB PAKAI KAIN DALAM...JANGAN LUPA..!

Pakai Baju Kurung WAJIB Pakai kain Dalam...Jangan Lupa..!

APA MATLAMAT SEBENAR FESYEN MUSLIMAH ? UNTUK TAYANG KECANTIKAN KE ??

Apa Matlamat Sebenar Fesyen Muslimah ? Untuk Tayang Kecantikan Ke ??

DALAM ISLAM PAKAIAN YANG NAMPAK KETAT ITU TIDAK BOLEH..!!

DALAM ISLAM PAKAIAN YANG NAMPAK KETAT ITU TIDAK BOLEH..!!

(LAGU)..KERANA MALU ITU PERISAI ORANG BERIMAN....DI MANA RASA MALU ANDA?

Pulpit rock

Bertudung Tidak Semestinya Menutup Aurat (HOT !)

1. Baca ini dan fahami ini dahulu.
Sabda Rasulullah s.a.w. :

"akan datang ummatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana mereka itu berpakaian dalam keadaan telanjang, di atas kepala mereka berbonggol-bonggol seperti belakang unta. mereka ini dilaknat oleh Allah dan tidak masuk mereka itu ke dalam syurga, serta tidak dapat menghidu baunya. dan sesungguhnya wangian syurga itu di dapati jarak perjalanan lima puluh ribu tahun perjalanan." (sokhih bukhori)

2. Fikir dan ingat kembali wanita-wanita Melayu Islam baik muda atau tua yang pernah anda lihat di majlis-majlis kenduri kahwin hinggalah ke pusat membeli belah. Bagaimanakah pakaian mereka ? Pernah tak anda ternampak wanita Islam yang berpakaian seperti yang disebutkan di dalam sabda di atas ??

Sudah tentu ramai bukan ?? Begitulah wanita Islam akhir zaman.

..................................................................................................................

Golongan wanita Melayu Islam yang tidak risau, tidak takut dan tidak malu untuk tidak bertudung, memakai pakaian jarang, sendat dan ketat mempunyai beberapa alasan yang BENGONG untuk membolehkan cara berpakaian mereka diterima akal:

1. Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke..? Kamu Tuhan ke..?
2. Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang. Walau kami pakai (seksi), hati kami baik...
3. Pakai jarang ke...ketat ke...itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan tengok..!!
4. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu subjektif..
5. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa..
6. Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami yang sebenar...
7. Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tidak ganggu hidup orang lain...
8. Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan..
9. Ini fesyen... tak salah mengikut fesyen...takkan kita mahu ketinggalan zaman..
10. Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene..
11. Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi...tunggu dulu..


Apa macam ? BENGONG tak alasan-alasan wanita sebegini ?

......................................................................................................................

Satu fakta menarik yang perlu sentiasa diingat mengenai tubuh badan wanita. Renung-renungkan soalan-soalan ini.


1. Kenapa wanita sering dijadikan bahan ekploitasi seks di seluruh dunia ?
2. Kenapa wanita sering dikaitkan dengan simbol seks ?
3. Kenapa filem dan gambar lucah lebih memfokuskan kepada wanita ?

4. Kenapa Islam sejak dari dahulu sangat-sangat menjaga kehormatan tubuh badan wanita melalui konsep AURAT ?
5. Kenapa Hawa diciptakan untuk Nabi Adam ?
6. Kenapa wanita diciptakan untuk lelaki ?
7. Apa yang istimewanya tubuh badan wanita hingga begitu mempengaruhi nafsu lelaki ?


Itulah kelainan wanita. Hampir keseluruhan tubuh badan wanita mampu merangsang nafsu seks lelaki. Betis dan peha mereka menggoda, punggung serta kemaluan mereka menggoda, pusat dan dada mereka menggoda, wajah cantik mereka memukau jiwa. Ketahuilah bahawa perkara pertama yang lelaki mahukan pada diri wanita adalah seks.

Maka pada akhir zaman ini, timbullah isu BERTUDUNG TETAPI TELANJANG. Mereka mengaku kononnya sudah berpakaian menutup aurat, tetapi pakaian mereka masih menampakkan bayangan dan bentuk bahagian tubuh badan mereka yang wajib dilindungi
..............................................................................................................................


TUDUNG TETAPI KAIN BELAH



Kononnya memakai kain, tetapi lelaki boleh melihat betis mereka yang putih melepak apabila mereka berjalan berlenggang-lenggok. Apa gunanya bertudung ?

Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita pakai kain lapang yang labuh menutup keseluruhan kaki mereka.



TUDUNG TETAPI BAJU SENDAT



T-shirt yang dipakai mereka sangat sendat hingga mengikut bentuk pinggang dan dada mereka. Bentuk payudara mereka pun boleh nampak jelas. Apa gunanya bertudung ?

Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita pakai baju yang lapang dan longgar supaya bentuk pinggang dan payudara mereka tidak kelihatan jelas dilihat oleh lelaki bukan muhrim.



TUDUNG TETAPI BAJU KURUNG/ KEBAYA JARANG



Pakai baju kurung yang jarang di luar, kemudian pakai anak baju@singlet yang seksi di dalam. Lengan dan bahagian atas dada mereka boleh nampak. Di majlis kenduri kahwin dan hari raya, ramai wanita Islam pakai sebegini. Apa gunanya bertudung ?

Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita memakai pakaian yang diperbuat daripada fabrik yang lebih tebal supaya tidak tembus dalam.



TUDUNG + BAJU KURUNG / KEBAYA KETAT



Mereka tempah dan pakai baju kurung atau kebaya sealak-alak badan, betul-betul just nice mengikut saiz bentuk badan mereka. Tidak longgar sedikit pun. Bila berjalan dan duduk boleh nampak bentuk betis, peha, punggung, dada, coli dan seluar dalam mereka akibat terlalu sendat. Fenomena ini banyak dilihat di majlis-majlis kenduri kahwin dan hari raya kita. Apa gunanya bertudung ?

Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita memakai baju, kain dan seluar yang lapang dan longgar supaya lebih mudah bergerak, di samping memelihara maruah.



TUDUNG TETAPI BAJU SENDAT + SINGKAT


Sudahlah pakai T-shirt yang sendat, singkat dan pendek pula tu. Hanya di atas paras punggung mereka. Bila berjalan dan berdiri boleh nampak bentuk bulat punggung mereka. Apa gunanya bertudung ?

Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita melabuhkan baju mereka sehingga bawah paras punggung supaya dapat melindungi bentuk punggung mereka dari dilihat jelas oleh lelaki.



TUDUNG TETAPI PAKAI LEGGING



Ini adalah kontras paling BENGONG zaman kini. Tudung pakai, kononnya mahu menutup aurat. Kadangkala baju pun sudah tutup aurat. Satu masalah besarnya ialah mereka pakai LEGGING pula di bawah. Bila sudah pakai LEGGING, maka lelaki akan nampak jelas bentuk betis dan peha mereka kerana LEGGING itu sangat ketat. Kalau pakai baju singkat, boleh nampak alur seluar dalam mereka. Kalau fabrik legging itu nipis sangat, boleh nampak warna kulit peha mereka. Aduhai....apa gunanya bertudung ?

Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita pakai kain atau seluar yang lapang dan longgar untuk melindungi bentuk betis, peha dan punggung mereka apabila di luar.




TIDAK SALAH BERFESYEN, TETAPI JAUHKAN DIRI DARI PAKAIAN YANG JARANG,SENDAT, SINGKAT DAN KETAT.

APAKAH PAKAIAN YANG MEMBEZAKAN SEORANG WANITA YANG DIPANDANG DENGAN RASA HORMAT DAN SEORANG WANITA YANG DIPANDANG DENGAN PENUH NAFSU SERAKAH ? MANA SATU PILIHAN ANDA ?

Petikan BLOG : http://wanitamelayuseksa.blogspot.com/

18 comments:

~iera kan~ said...

apa yang cuba disampaikan bagus...tp kalau boleh biarlah menggunakan bahasa yang agak sopan...elakkan mengguna perkataan kasar sperti bengong...hati perempuan ni lembut dan mudah tersentuh...ayat yang kasar boleh menyebabkan pergaduhan...dan kalau anda islam anda perlulah menunjukkan bahawa islam itu indah...islam bukan agama yang menggunakan perkataan2 seperti bengong...maaf sekiranya saya berkasar...niat hanya untuk menegur :) salam ukhwah

garfield_cnakal said...

sorry interrupt,kalau org tgur cara lembut, agak2 ble dorg trima x? pada sy tak~ krana,slagi ada org memuji dan menyokong pndapat mereka, lg mereka bntah dan x akan mendgr walau satu ayat pun...sebaliknya,dorg akan pertahankan sekeras2 nya...cik iera , agak2 , kalo malaikat tegur pakaian dorg ni, dorg akan tegur dgn lembut x? agak2 kalo Rasulullah S.A.W tegur , pasti disamakan dgn pelacur dan keldai..apa lg kalo malaikat di neraka, mana mgkin mereka bersifat lembut terhadap mereka yg berhati lmbut...betapa lg Allah s.w.t yg menyuruh hambanya menurut perintah nya~ brapa byk prmpuan sbgini yg dah puas di fatwa,dicuci,di nasihat, tp...ada perubahan x? salam ukhuwah~

teh o ais limau said...

terima kasih atas informasi ini..saya sangat menghargainya dan rasa gembira sebab ilmu tentang aurat ini semakin bertambah..insyaAllah akan semakin berusaha menjadi lebih baik dalam menjaga aurat..:) izinkan share di fb yer..:)

Dye Yankiwan said...

saya tak rasa perkataan yg digunakan dalam entry ni kasar.okay jeeeeee.betul kate garfield, setuju.kalau lembut lembut, salu org tak makan saman.bek laki bek perempuan.huhu.

kalau fikir balik, kite ambik je konsep hukum hudud.

macam zaman sekarang, rogol sket penjara, bunuh penjara.pastu buat lagi ye dop?

cube kalau rogol hukum rejam sampai mati depan khalayak ramai, agak3 ade tak org nak buat agi?huhu.

haida said...

nice entry...

ღ❤❣::Embun Malam::❣❤ღ said...

ayat2 ok je... xde pun kasar... btl Garfield... manusia skrg, ada yg xmkn saman... guna ayat2 lembut ke kasar ke, masih gak mcm tu...
sapa mkn cili die yg rasa pedas... salam ukhuwah...

Qaliesha Qieena said...

Assalamualaikum..
Saya ok.. Mana2 ja.. Yang penting mesej itu sampai..
Apapun, terima kasih kerana andalah orang yang di pilih Allah untuk mnyedarkan kaum wanita pada masa ini..
Teruskan usaha..
Wasalam..

sue said...

mohon share...

pensilpilot said...

nak share jugak. blog nie best. nak share bnyk2 eh. tq. :)

faisal said...

cuba kita renungkn ayat2 Allah ini:
Al-Baqarah:006
Sesungguhnya orang-orang kafir, sama saja bagi mereka,kamu beri peringatan atau tidak kamu beri peringatan, mereka tidak juga akan beriman.
Al-Baqarah:007
Allah telah mengunci-mati hati dan pendengaran mereka,dan penglihatan mereka ditutup.Dan bagi mereka siksa yang amat berat

Ummi Kalsum Al-Fakhirah said...

bgus info nie

Hafiz Zulkhanain said...

memang patut gune bahasa kasar sikit..sbb hati perempuan sebegini tidak mahu mendengar nasihat dan teguran..malah menaburkan soalan bodoh dan alasan untuk kepentingan diri sendiri..apela nak jadi..dunia dah nak akhir zaman..same2 la kita berfikir..seterusnya bertaubat atas kesalahan kita..moga2 kita diampunkan oleh Allah SWT..insyaallah..

teruskan usaha LAYAR MINDA..saya menyokong perjuangan kamu semua dalam menegakkan hukum Allah ini..insyaallah

Samsul said...

Lebih baiklah saudara2 seIslammu menegur walaupun keras, dari dilaknat dek Allah SWT... pilih yg mana saudara ku kaum hawa yg berhati lembuttt...

mcik karoke said...

saling memperingati adalah baik. dunia oh dunia.

scIonHa said...

assalamulaikum..tegur tu mmg baik..tp berpada2..elakkkan gune bhase yg kurg sopan..
kalau nk post.. jgn letak gambar2 yg mengaib kn diorg..mane tau diorg dah insaf ke..x ke share dosa aib org uh jatuh pada kita jugak..lau nk tegur just tegur biase2..nk dakwah boleh..tp cara dia kne btol k?

AiNn said...

"Itulah kelainan wanita. Hampir keseluruhan tubuh badan wanita mampu merangsang nafsu seks lelaki. Betis dan peha mereka menggoda, punggung serta kemaluan mereka menggoda, pusat dan dada mereka menggoda, wajah cantik mereka memukau jiwa. Ketahuilah bahawa perkara pertama yang lelaki mahukan pada diri wanita adalah seks."

Ayat ne sgt mnyedarkan..terima kasih :)

ALLAH HU'AKBAR said...

Bagi aku post ni sangat2 bagus baik laki atau pepuam..aku tak nampak pun posst ni kasar sangat.. Santai adalah tapi penuh dengan Mesej KEARAH JIHAD !!!! AKU SOKONG DAN UNDI ISLAM.. KEEP IT UP.. :-)

shazaly zainal said...

macamana nak bendung msalah ini.. dah nerebak macam virus yang xboleh diubati jer..
majoriti pergi jer bandar mesti nmpak macamni.. hmmm

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...